onsdag 24 juli 2019

Hotell Umeå

Det går som vanligt när vi ska bo på hotell, vi brukar ju byta rum och ha oss, inga undantag denna gång heller.

Jag checkar in och receptionisten säger på Norrländska:

- Jo ni har ju bokat ett rum utan fönster, det vet ni om va?
- Eh va, nej det visste jag inte om. (Knyter näven i fickan och tänker FAN)
- Men om ni är Choice medlem kan ni uppgradera kostnadsfritt.
- Nej jag är inte medlem.
- Vi kan kolla ditt mobilnummer.
- Nej, det är ingen idé, jag är inte medlem, möjligtvis min man.
- Men jag kan väl kolla ditt nr.  (Jag lämnar nr:et)
- Jooomenvisst är du medlem, så vi uppgraderar dig kostnadsfritt!
- ???

Vad är oddsen att jag är medlem på en hotellkedja som jag aldrig bott på hahaha. Funderade lite och misstänker att jag blivit medlem någon gång för länge sedan eftersom man kan boka Choice hotell på Coop poängen. Ibland har även jag tur 😍

Färgglatt rum med utsikt över takåsarna på 7:e våningen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar