onsdag 24 juli 2019

Bilfirma

I detta nu letar Henry febrilt efter en bilfirma som kan justera framvagnen då däcken tydligen slits ojämt....eller hur det nu va...jag slutade lyssna och ägnade mig åt andra viktiga ting.

Han ringer hit och dit, det är inte så lätt att hitta en bilfirma på kort framförhållning. Så nu ringer han finska bilfirmor och det låter ungefär så här;

- Tärvä, nimeni Henry. Eisa peitä, yxikaxi, yllä sinoia, maitoa sinua kitos. (Han säger förmodligen något mer begåvat men i mina öron låter det så där)

Sen ska han lämna reg.numret)

(Vårt regnr är OBT222, Henry börjar bokstavera)

- Åååå Beee Teee kaxi kaxi kaxi.
Kille på andra sidan:
- Koximoxi kaxabaxa (ja nåt sånt)
Henry börjar om:
- Nåni! (skrattar lite eftersom han inte är helt hundra på hur man bokstaverar på Finska)  Ålov Berit Tornio kaxi kaxi kaxi.

Killen på andra sidan pladdrar på och letar, får upp en Volvo V70, han har alltså skrivit fel igen 😀 det här med finska alltså, phju. 

När han la på frågar jag lite lätt om vi verkligen MÅSTE åtgärda det, om det är något som kan "hända" eller så? Henry morrar att man måste faktiskt kolla upp det där, vi ska ju bila 350 mil enkel resa och dessutom är det säkert DU som kört in i en refug eller nåt så framvagnen blivit sned.

SÅ! Allt som numera är trasigt eller händer är alltså mitt fel, det blir enklast så helt enkelt.

- Jaha säger jag, ska vi lämna in bilen då? Vad sa killen?

Henry tittar på mig som om jag var från månen. Vi har haft högtalartelefonen på så han tänker att jag har ju hört hela konversationen och borde förstå att det är bokat till fredag klocka 15.00.

Jag - Tänker du att jag skulle förstå vad ni sa eller?
Henry - Ja typ! 😂


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar