torsdag 18 juli 2019

Men nu så...

Råkade swisha förbi bloggen som stod där ensam och rädd. Började läsa igenom gamla blogginlägg, blev rolig läsning. Jag hade lite humör förr, är nog lite värre nowadays. Tanten har full sjå att hålla ihop den här gamla kroppen. Jag håller på riktigt på att gå sönder. Först har vi ju "bajshuvudet" det känner ni ju till vid det här laget, rygg och nacke har ju också krånglat i hela livet men nu har typ alla leder i kroppen helt fuckat upp sig. När jag reser mig från sängen går jag som Agda 90 år.

Händerna har krånglat ett tag så nu för 3 veckor sedan tog jag tag i det och gick till läkaren, remiss till reumatolog, in på röntgen och blodprover, svar 2 veckor senare. Jomenvisst har jag fått artros i händer och fötter 😝 

Vad händer i Fam Joona nu för tiden då? Har nog hänt en hel del på de 3 åren jag varit borta härifrån. Allt går inte att skrivas men det största jag kan komma på är att jag blivit fri min paniska hundrädsla och det är riktigt stort för mig. Från att varit så rädd att jag inte kan gå förbi en hund på trottoaren till att sitta och gosa med den här "bebisen" är ju helt galet.
Och just idag fyller han 2 år, plutten ❤️

Sen har har det hänt tusen saker till, bla har Fru Joona lyckats gå upp några 10 pannor till sen sist. Ha! Duktigt! Inte så svårt faktiskt. Har sedan någon vecka tillbaka börjat äta LCHF, men det enda som händer med mig och LCHF är att jag inte går upp mer i vikt, jag går nämligen inte ner ett skit. Men bra att inte gå upp mer iaf. Dom säger att man ska träna också, men det örat lyssnar jag inte på. 

Sitter just nu i bilen och är på väg till Haparanda. Sväris fyller 80 på lördag så det ska firas och sen tänkte vi att ska man bila till Italien ska man göra det rejält och rulla från Sveriges spets lixom, nerförsbacke ända uppifrån norr 😂 

Haparanda - Pisa 350 mil, hepp🚗🇸🇪🇨🇮

I vanlig ordning kom Fam Joona inte iväg i utsatt tid, vi hade tänkt att vara på rull kl 12.00 men det blev 14.30. Inga konstigheter, första stop blir Hotell Winn i Umeå, ETA 21.30. 

Det sista jag gjorde igår kväll var dock att slå sönder vår glashäll i köket, well done Frau Joona. Henry MYCKET ONÖJD med sin Fru kan vi väl säga. Jag skulle slå in 2 vinflaskor i cellofan och den ena flaskan ramlade. Shit den gick sönder sa jag till Henry, åh nej gjorde den sa han och sprang fram för att hjälpa. Nja sa jag, det gick bara lite splitter från botten. Eller? När jag tar upp flaskan så ser jag att det splittret var en fläck på  glashällen/spisen och en lång spricka därefter 😖 FAAAAN vrålar Henry. OOOOOJ säger jag skamset

Tidigare i år backade jag in med bilen i väggen i garaget så både lyse och kofångare sprack, därefter tvättade jag bilnyckeln så den gick sönder, kostade 4.500:- att köpa en ny. I höstas hade ju även sönder min Apple watch. Efter dessa incidener skaffade Henry en extra drulleförsäkring på hemförsäkringen. 

Igår pep jag lite tyst fram vilken tur att vi har drulle försäkring nu, visst älskling? - Ja tur för DIG ja, som håller på att trasha sönder hela vårt liv!! 

Nog om detta, med hopp om att bloggen lever igen! Vi får se!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar