onsdag 13 juli 2016

EFIT (Ett foto i timmen)

Klarar jag det? Vi får se.   

Kl 08.00 dags att åka till jobbet. Jo jag jobbar fortfarande....don't ask!! 
Kl 09:00 frukost och jobbe. 
Kl 10:00 och chefen jobbar hårt :-D Jag har skickat iväg Peter och Mattias för inköp av ingredienser till lunch (varma mackor igen). 
Kl 11:00 info går ut om gemensam lunch och att jag skulle ha "krävt" rosé, hmpf. Så klart spårade mailkonversationen ut...
(Om man inte vet vem Jogi Löw är, googla på youtube). 
Kl 12.00 lunch-time with rosé. 
Kl 13:00, slentriankaffe. Dricker aldrig kaffe på maten men när man är uttråkad hjälper inget annat. 
Kl 14:00 GÄSP. Den totala tröttheten slår in. Försöker desperat trycka i mig kaffe samtidigt som jag ska göra en manual för hur och när Alkoholskatten beräknas i Visma. Kul, jättekul faktiskt. Det var roligare med varma mackor och rosé, om ni undrar. 
Kl 15:00 då varken kaffe eller Alkholskatterapport hjälpte mot min trötta hjärna så pimpade vi istället Erics nya dator och arbetsplats. Magnus har pimpat datorn med att flytta tangenter samt lite DIF bilder :-D (Eric är bajenfan ut i fingerspetsarna :-)) själv var jag snäll i pimpandet och la en fin liten lapp på bordet. Välkommen my working husband. 
Kommer ni ihåg Eric? Även kallad giraffen (2 meter lång). My working husband. Han som jag arbetat ihop med på Actit/Visma. Som jag saknade mest av alla när jag slutade. Han ska börja HÄR på WH i augusti. Jipppi! 
Kl 16:00 hej då macken, dags för hemgång. 
Kl 17:00 powernap i soffan. Henry är på skytte så vi får se vad sonen tänker bjuda på för kulinarisk middag :-) 
Kl 18:00 Zzzzzzzz
Kl 19:00 middag, sonen ville tydligen inte laga mat och inte jag heller. Hungrig som en varg gick jag ner till närmsta restaurang, 50m. Tack för det, alltid räddaren i nöden. 
Kl 20.00 och jag borde ta hand om sdet här: 
Men eftersom Henry påbörjade strykningen igår....
...får han fortsätta idag....eller i morgon...eller en annan dag. 
Själv måste jag titta på Grillmästarna...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar