tisdag 6 augusti 2019

När katten är borta...

När inte dom vuxna i hushållet är hemma så gör dom tydligen som dom vill där hemma. Dexter får under inga som helst omständigheter tigga vid bordet när jag och Henry äter, då får han snällt ligga på mattan i vardagsrummet till vi ätit klart. Något han lärt sig.

När Niklas äter sitter han bredvid på golvet och väntar på att bli matad med allt som Niklas inte själv äter. Suck! Niklas har ju flyttat hem tillfälligt så han bor hos oss numera, igår skickade han en middagsbild på "prinsen" 😆

Det där händer inte när vi är hemma, han får inte ens gå upp i vår säng. Han får vara i soffan, så långt har vi sträckt oss nu.

Igår ringde Niklas och sa att det hänt en olycka. Oh no, vad har hänt frågade jag?

Niklas - Jag var och tränade och var borta 1,5 timme och då måste Dexter ha fått jätte ont i magen så han fick diarre på mattan i mitt rum 😝
Jag - Men fyyy faaan alltså, har du slängt in mattan i maskinen?
Niklas - Vaa näää? Den ligger på balkongen, det får du ta när du kommer hem.
Jag - Men skojjar du eller, jag kommer hem om 3 veckor!!! Tvätta mattan för i he....
Niklas - Men det är ju asäckligt! Jag tar inte i den där mattan. 
Jag - Men skärp dig!! Då får du slänga mattan och köpa en ny, den är köpt på Mio. Så! Case closed! Och ta bort mattan NU innan grannarna börjar klaga.
Niklas - Aha, okej. Btw så fick jag inte bort lukten i mitt rum trots att jag har skurat så jag sov i er säng i natt. 

Henrys min när jag berättade både om diarrén och att Niklas sov i vår säng 😲😱😲😱

Majj gadd, tur att inte Henry var hemma, han hade gått banan! Men att Dexter gör ifrån sig inomhus har nog aldrig hänt så då har han haft ordentligt ont i magen. Urk! Mycket skitsnack den här semestern.

Min älskling 💖





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar