torsdag 1 september 2016

SL

Har jag sagt att jag fyllde på mitt SL-kort första jobbdagen efter semestern....som sig bör. När jag kl 16.30 skulle åka hem var SL-kortet borta. Så jävla irro! 

Förlustanmälde kortet kl 16.35...förra måndagen....tror ni jag fått ett nytt kort? NÄ precis! Ringde i tisdags OCH idag för att förklara att jag behöver mitt månadskort NU! Det är dyrt som satan att åka på enkelbiljett vilket jag gjort i snart två veckor....gaaaaah! Varför är allt i Joonas liv så jävla struligt jämt? Va?! 

Ingen bil och inget SL kort...muppigt värre! 

Men en bra sak idag....vi har blivit med städerska.....ÄNTLIGEN! Weee.... allt är städat och fint...så nöjd! Äntlich! Frun nöjd....alla nöjda :-) 

Henry grymtar att det är dyrt....bättre med egenstäd....jo, när Fru Joona städar gratis blir det ju billigare...helt sant. Fru Joona tänker dock inte bränna ut sig denna höst igen. Nu köper vi oss frihet. Om vi är lata - jo sant men lycklig och glad Fru = lycklig och glad man :-) Eeeh...Jooo...sonen är också lycklig att slippa städa :-) 

1 kommentar:

  1. Fredrik har inget att vara lyclig över. Han har ju aldrig städat så för honom är det ju same same förutom att han numera måste kliva upp när städerskan kommer

    SvaraRadera